Ved utvidelsen av virksomheten til selskaper og organisasjoner blir effektiv styring av intern informasjon stadig viktigere. Forretningsanalyseverktøy kan brukes her.
Vi er klar til å tilby løsninger tilpasset for din virksomhet som vil spare deg både tid og penger og la deg ta de riktige beslutningene raskere.
For organisasjoners økonomiske regnskaps- og salgsrapportering anbefaler vi at du bruker funksjonene i det moderne forretningsanalyseverktøyet Microsoft Power BI.
Analyse av selskapets økonomiske indikatorer
Løsnings muligheter:
- Data hentes direkte fra regnskaps- og/eller forretningsstyringssystemet, andre kundedatakilder som Excel.
- Rapporter utarbeides:
- Resultatregnskapet, sammenlignet med forrige periode, selskapets budsjett og fastsatte mål.
- Balanse, sammenligning med forrige periode, selskapets budsjett og fastsatte mål.
- Detaljert sammenligning av inntekter og utgifter med forrige periode og analyse av ulike seksjoner.
- Endring i inntekt/utgifter over tid og struktur etter dimensjoner.
- Analyse av ulike finansielle indikatorer i selskapet: lønnsomhet, likviditet, langsiktig likviditet, gjeld og effektivitet.
- Rapportpakke som består av opptil 6 rapportark med standard visualiseringer, 30 indikatorer, 26 visualiseringer og tredimensjonale filtre (teller ikke DK-hierarkiet). Denne løsningen lar deg også filtrere dataene i forskjellige seksjoner og vise dem i ønsket detalj, og presentere dataene selv opp til nivået på bestemte poster.
Fordeler med løsningen:
- Mulighet til regelmessig og raskt motta selskapets overskudd eller tap, balanser, økonomiske resultater, analysere deres trender, overvåke budsjettgjennomføring.
- Mulighet for å lage flere rapporter eller interaktive dashbord etter behov.
- Mulighet til å koble sammen andre datakilder og analysere data i ulike tverrsnitt.
- Mulighet til å vise forretningsrapporter på mobile enheter.
- Data oppdateres automatisk opptil åtte ganger per dag.
- Mulighet til å se forretningsrapportene dine på mobile enheter.
- De høyeste sikkerhetsstandardene i tråd med kravene i den generelle databeskyttelsesforordningen.
- Enkel integrasjon med automatiseringsløsninger for forretningsprosesser.
Salgsrapporter
Denne løsningen reduserer arbeidet og tiden det tar å klargjøre salgsrapportdata og øker påliteligheten til rapportinformasjonen. Løsningen gjør det enkelt å spore og analysere salgsdata og få rask og nøyaktig innsikt fra dem.
Organisasjoner som bruker den, kan overvåke og spore salgsprosessen, samt eventuelle endringer i sanntid. Dessuten er det mulig å sammenligne data med gårsdagens data, analysere salget av hvert produkt eller hver tjeneste, og forstå kundenes behov, deres trender, overvåke daglig og månedlig salgsstatistikk.
Løsningsmuligheter:
- Kombiner data fra flere kilder for å bruke mer data i rapportene, evaluer dem på tvers av en rekke inndelinger.
- Filtrer rapporter enkelt og analyser salg etter ulike tverrsnitt;
- Sammenlign salgstall med tidligere perioder.
- Sammenlign salgsvolum og omsetning i prosent;
- Identifiser faktorene som bidrar mest til selskapets økonomiske resultater.