Kritisk IT-infrastruktur som managed services

Novian Technologies sikrer at kundens IT-infrastruktur brukes på en sikker og effektiv måte gjennom opprettelse, utvikling og forvaltning av kritisk IT-infrastruktur.

Mer

Robotisert prosessautomatisering

Den siste tiden har livet blitt raskere og raskere, og borgere og kunder forventer å motta tjenester umiddelbart. 

En måte for en bedrift å forbli konkurransedyktig og møte de raskt skiftende behovene til kunder og ansatte er å automatisere og robotisere prosessene sine. 

Robotisert prosessautomatisering 

Robotisert prosessautomatisering (RPA) er automatisering og akselerasjon av forretningsoperasjoner ved hjelp av programvare eller software-roboter, som utfører repetitive prosesser eller gjentakende oppgaver med utgangspunkt i strukturerte inndata.

Ved å overta repetitive prosesser fra mennesker bidrar roboter til å spare ansatte timer og bedriftskostnader, og redusere utgifter. Ofte er produksjon og vedlikehold av en RPA billigere enn tiden det tar for ansatte eller team å utføre den samme automatiserte prosessen. 

Dessuten reduserer RPA antall feil og operasjonelt risikonivå, da hyppige, vanlige menneskelige feil elimineres i prosessen. Bruk av RPA kan forbedre tidspunktet og nøyaktigheten ved å svare på kundeforespørsler, noe som resulterer i færre klager og mer positiv borger- eller kundeopplevelse. 

Det er også viktig at RPA fungerer på en fleksibel måte, RPA, som mennesker, kan bruke eksisterende systemer, kan lett modifiseres og tilpasses for å jobbe med organisasjonens interne dokumentsystem, kan søke etter dokumenter og laste dem ned fra Internett og utføre andre daglige ansattoppgaver. 

RPA-tilpasning 

Robotisert prosessautomatisering er mye brukt i bank, forsikring, detaljhandel, produksjon, helsetjenester og telekommunikasjon, men kan enkelt brukes andre steder også. 

I banktjenester kan RPA for eksempel brukes til å bekrefte møter med kunder,  hente informasjon fra CRM-systemer, filtrert i henhold til spesifikke kriterier, for å danne individuelle forslag (ved hjelp av maskinlæringsalgoritmer). I forsikring bidrar RPA til å undersøke forsikringshendelser, for å registrere kundedata, for rapport forberedelse ved utgangen av måneden. 

I helseinstitusjoner kan den brukes til å legge inn pasientdata eller registrere undersøkelses resultater i bestemte journaler.

Prosessrobotisering 

Prosessrobotiseringsløsninger muliggjør automatisering av forretningsprosesser og tidkrevende oppgaver, og optimaliserer dermed driften og sikrer et nytt effektivitetsnivå.

Dessuten gjør prosessautomatisering det mulig for ansatte å bruke tid og ferdigheter til kritiske oppgaver i stedet for å utføre mekaniske, verdifrie oppgaver. 

Ved hjelp av automatiseringsløsninger for bedriftsprosesser er det ikke bare mulig å redusere tidskostnader og duplisering av arbeid, men også  forbedre samarbeidet mellom avdelinger og bedre overvåke forretningsprosesser. 

Automatisering av forretningsprosesser kan brukes til å forenkle, digitalisere og automatisere en rekke forretningsprosesser, inkludert: 

  • Dokumentbehandling. 
  • Automatisering av arbeidsflyt. 
  • Oppgavehåndtering og varsling via e-post. 
  • Markedsførings kampanjer via e-post. 
  • Kjennskap til firmadokumenter. 
  • Betalingspåminnelser. 
  • Klargjøring, gjennomgang og godkjenning av dokumenter. 
  • Behandling av ansattforespørsel. 

Når du har bestemt deg for hvilke prosesser du ønsker å automatisere, kan du digitalisere dokumentene og dataene som skal brukes i prosessen, effektivisere driften, og sende automatiske varsler og bekreftelser mens du er under overvåking.

Automatisering av forretningsprosesser gir også andre fordeler: 

  • Lavere kostnader: sparer tid og reduserer samtidig kostnadene; 
  • Mer effektiv bruk av arbeidstid: i stedet for tid til gjennomganger, godkjenninger og henvendelser, kan ledere bruke mer tid på ansatte og overvåke viktige oppgaver; 
  • Bedre samarbeid: Prosessautomatiseringsløsninger skaper et område der gruppemedlemmer kan dele filer og motta varsler når dokumenter oppdateres eller endres, og tilordner en oppgave til et annet gruppemedlem. 
  • Forbedret kundeservice: Det kan være vanskelig for et selskaps kundeserviceteam eller brukerstøtte å holde oversikt over spørsmål. Automatiserte kundeserviceprosesser hjelper disse teamene med å reagere raskere og mer effektivt, noe som resulterer i økt kundetilfredshet; 
  • Bedre generell produktivitet: automatisering av forretningsprosesser reduserer feil og sparer ansattes tid; 
  • Mer fornøyde medarbeidere: Når repeterende jobber og jobber uten merverdi fullføres av automatiserte løsninger, har ansatte tid til de jobbene  de  er best kvalifisert til. . 

Når du velger den beste automatiseringsløsningen for forretningsprosesser, er det viktig at den er kompatibel med løsningene som brukes så langt, og at kostnadene og leverandørens erfaring og kompetanse bør tas i betraktning.