Kritisk IT-infrastruktur som managed services

Novian Technologies sikrer at kundens IT-infrastruktur brukes på en sikker og effektiv måte gjennom opprettelse, utvikling og forvaltning av kritisk IT-infrastruktur.

Mer

Infoterminal tjeneste ved Swedbank i de Baltiske statene

LitauenLatviaEstland
Økonomi

Ved å øke tilgjengeligheten av elektroniske tjenester flytter bankene de fleste av tjenestene sine til det elektroniske rommet, hvor de tilbys hele døgnet. Løsningen med info terminaler tjener bedrifter godt på dette feltet – de er designet med hensyn til kundenes ulike behov, ved å integrere maskinvaren og programvaren til de globale produsentene som løser oppgavene foran dem best, i systemene deres. I 2020 har antallet Swedbank nett bankterminaler installert og vedlikeholdt av Novian Technologies i de Baltiske statene oversteget 800.

Situasjon

Digitaliseringen kommer inn på stadig flere områder i livet, inkludert bank. Ved å øke tilgjengeligheten av elektroniske tjenester flytter bankene de fleste av tjenestene sine til det elektroniske rommet, hvor de tilbys hele døgnet. Kunder besøker bankens filialer for daglige tjenester mindre hver dag og utfører ofte operasjoner selvstendig i det elektroniske rommet.

Problemstilling

Med utvidelsen av elektroniske banktjenester har et nytt problem dukket opp over tid. Noen bankkunder kan ikke trygt bruke de elektroniske tjenestene banken tilbyr eksternt på grunn av mangel på kunnskap, ferdigheter, utstyr eller internettforbindelse.

Løsning

For å utvide bankens selvbetjenings muligheter brukes moderne nettbankterminaler eller infoterminalløsninger. Novian Technologies (daværende BAIP) gir muligheten til å bruke infoterminal som en tjeneste. Pakken inkluderer utvikling, design, installasjon og løpende vedlikehold av infoterminaler, samt maskinvare og programvare.

Etter en analyse av organisasjonen og kundenes unike behov, er et enhetlig system sammensatt av integrert maskinvare og programvare produsert av globale produsenter som mest effektivt løser en spesifikk oppgave.

Løsningen er integrert i terminalene, bruker maskinvaren og programvaren til HP, Dell og Microsoft, og gjør at bankens kunde kan bruke selvbetjeningsportalen og koble seg til bankens nettkonto raskt, enkelt og sikkert. Under forhåndsavtalt tjenestevilkår er disse terminalene tilgjengelige for brukeren hele tiden.

Resultat

Organisasjoner som bruker infoterminaler øker tilgjengeligheten til sine internett tjenester. Det omfattende nettverket av infoterminaler gjør det mulig å tilby selvbetjening raskt, enkelt og sikkert. Dette sikrer bedre tilgjengelighet av tjenester slik at forbrukere bruker dem oftere. Det er også viktig at organisasjonen ikke trenger å allokere ekstra menneskelige ressurser til nettverket av info terminaler.

Etter å ha installert 430 Swedbank info terminaler i Litauen, Latvia og Estland i 2015, leverte Novian Technologies også integrerte vedlikeholdstjenester for disse enhetene. I 2020 oppdaterte Novian Technologies den tekniske løsningen til disse terminalene, og antallet overvåkede og vedlikeholdte terminaler oversteg 800.

Kundekommentar

«Ved valg av leverandører av denne løsningen stilte vi høye krav til sikkerhet og teknologi, da tjenesten er knyttet til den enhetlige og høykvalitets kundeservicen til banken i alle Baltiske land. «Novian Technologies» tilbød en teknologisk kompleks med fleksibel og integrert løsning – fra idé til teknisk implementering og vedlikehold. Fordelene med denne løsningen kan allerede nå bli verdsatt av bankens kunder i bankens filialer.»

Mantas Mankauskas – Leder for kanalkoordinerings tjenesten i Swedbank

Effektive IT-løsninger og tjenester

Teknologi for dine formål

Kontakt oss